Home  »  Abicart

Koppla ihop din Abicart butik med ShipNordic

Följ instruktionerna nedan eller titta på följande video:

ShipNordic kräver att du har vikt på alla dina produkter i Abicart.

För att koppla ihop din Abicart butik med ShipNordic loggar du in på ditt ShipNordic konto och går till Inställningar -> Kopplingar -> Abicart

Klicka på pluset som du hittar uppe till höger för att lägga till din Abicart butik.    





















* Ange ditt Abicart webshop ID. Du hittar ditt webshop id inne i Abicart admin precis ovanför "Visa butik" knappen
* Ange din webshops namn.

* Du behöver skapa en Abicart API nyckel som ShipNordic kan använda. Detta gör du ifrån Abicart's Admin. Inställningar -> Externa kopplingar -> API-nycklar. Klicka på "Lägg till"

                                                                                                                               
Klicka i "Aktiv", Ange "ShipNordic" under Namn och Beskrivning.
precis som det står i bilden nedan.

Lägg till den nya API nyckeln genom att trycka på "Lägg till" knappen som du finner uppe till höger på sidan. Kopiera sedan API-nyckeln och klistra in den i ShipNordic.

Klicka på "Testa Anslutning" om du har angett allting korrekt bör du få ett meddelande om att anslutning lyckades. Därefter kan du klicka på "Nästa" nu kommer du se att ShipNordic har hämtat dina leveransmetoder från Abicart. Nu är det dags att koppla en eller flera leveransmetoder till rätt speditör och tjänst. 
 
För varje Abicart fraktmetod har du 5 olika inställningar.
Kassainställningar:
1. Ombudsväljare, den här inställningen styr ombudsväljaren i din kassa. Om du väljer Postnord kommer Postnords-ombud visas i kassan på den här leveransmetoden. Om du väljer DHL kommer DHLs-ombud visas.
Bokningsinställningar:
2. Transportör, den här styr vilken transportör du vill använda för den valda fraktmetoden.
3. Tjänst styr över vilken tjänst du vill använda när frakten bokas hos transportör.
4.
Tilläggstjänst kod, i detta fält kan du lägga till diverse tilläggstjänster som transportören erbjuder.
Andra inställningar:
5. Hämta i butik (Aktiverar betalning vid utskrift av plocklista), den här inställningen gör bara att beställningen aktiveras i Abicart när plocklista skrivs ut i ShipNordic. Om denna inställningen inte är ikryssad kommer aktiveringen på beställningen först ske när fraktetikett skrivs ut.

Här är ett exempel på hur Postnord varubrev kan se ut:

Här är ett exempel på hur DHL service point B2C med tilläggstjänsten skicka grönt:

Här är ett exempel på Postnord MyPack Collect med tilläggstjänsten A3 - SMS notification och A7 - Optional Service Point


Här är ett exempel på Hämta i butik:


Notera fraktmetoder som inte ShipNordic ska hantera kan lämnas blankt.

Efter du är nöjd med mappningen av dina leveransmetoder klickar du på "Nästa". I detta steg anger du din avsändaradress som skall användas vid fraktbokningen och ditt PostNord och DHL kundnummer. Om du bara använder PostNord lämnar du DHL fältet tomt samma gäller tvärt om. Klicka sedan på "Spara"


Klart, nu kommer dina beställningar automatiskt hämtas av ShipNordic.

Related Articles